Laatste weetjes
- Details
- Bovenliggende categorie: Nieuws
Deze week hebben we een nieuwe update vrijgegeven voor SimplyFact
Verkoopt u vaak of uitsluitend elektronisch materiaal en/of onderdelen? Met behulp van de Icecat integratie hoeft u zich geen zorgen meer te maken over het invoeren van de produkt gegevens ! Met behulp van het unieke EAN/UPC nummer, of de combinatie van merk en merkgebonden SKU, vult SimplyFact voor u automatisch alle product gegevens in: algemene gegevens, afbeeldingen, garantie termijn, categorie, gedetailleerde product info: alles in 1 oogopslag.
Meer nog: dankzij een handige Product Fiche functie, maakt u heel eenvoudig een gepersonaliseerde en gedetailleerde PDF product fiche van het gekozen artikel. Perfect om als bijlage bij uw offertes te voegen, of om de klant een handig overzicht van de produkt mogelijkheden te tonen. Deze product fiches zijn gebrand zoals uw facturen, bevatten uw eigen logo en u hebt zelfs de mogelijkheid om onmiddelijk uw eigen verkoopsprijs te vermelden op de fiche (met of zonder BTW).
Dankzij deze integratie bespaar ik elke maand heel wat uren die ik anders moest spenderen aan het manueel opzoeken en invoeren van alle produkten
- Details
- Bovenliggende categorie: Nieuws
Microsoft brengt Windows 8 op 26 oktober uit. De nieuwe versie van het besturingssysteem verschijnt daarmee bijna precies drie jaar na Windows 7. Windows 8 wordt bij de launch in 109 talen verkrijgbaar; waaronder het Nederlands.
Klanten kunnen vanaf 26 oktober Windows 8 aanschaffen, waarbij het zowel om de upgrade als om de software op een nieuw systeem gaat, laat Windows Communicatie-manager Brandon LeBlanc weten. Begin juli maakte Microsoft al bekend dat het nieuwe besturingssysteem eind oktober gaat verschijnen, maar nu is dus de precieze dag onthuld. Windows 8 verschijnt daarmee bijna precies drie jaar na Windows 7: die versie kwam 22 oktober 2009 uit.
Gebruikers van Windows XP, Vista en 7 kunnen eind oktober via Windows.com voor 40 dollar een upgrade naar Windows 8 Pro krijgen. Ook zal een upgrade-dvd in de winkelschappen verschijnen voor 70 dollar. Wie tussen 2 juni en 31 januari 2013 een Windows 7-systeem aanschaft, kan in aanmerking komen voor een upgrade van 15 dollar. Windows Starter en Enterprise vallen echter buiten de boot bij dit laatste aanbod. De release to manufacturing-versie van Windows 8 komt begin augustus beschikbaar.
Een losse winkelversie zou er niet komen, volgens geruchten; Microsoft zou alleen een upgrade-dvd en oem-versie gaan aanbieden. Windows 8 verschijnt in vier versies: Windows 8, Windows 8 Pro, Windows 8 RT voor ARM-systemen en een versie voor grootzakelijk gebruik.
- Details
- Bovenliggende categorie: Nieuws
Goed nieuws voor bestaande en nieuwe klanten van Telenet.
Dankzij enkele recente wjzigingen kunt u vanaf 24 juni genieten van grotere download snelheden en datavolumes. Niets nieuws denkt u, ware het niet dat Telenet u sinds kort ook de mogelijkheid biedt om gratis over te stappen op een goedkoper abonnement. Vroeger moesten klanten die overstapten op een lager tarief resoluut een administratieve kost betalen van €50, deze vervalt nu.
Concreet wil dat dus zeggen dat u er alle belang bij heeft om uw huidig abonnement even onder de loep te nemen. Een voorbeeld hiervan is klanten die nog over een (ouder) ExpressNet XL abonnement beschikken. Bij een overstap op Basic Internet blijven uw download snelheid en limiet gelijk, krijgt u een verdubbeling van uw uploadsnelheid, en betaalt u €20 per maand minder !
- Details
- Bovenliggende categorie: Nieuws
Steun zonder moeite of investering het goede doel
Het concept is simpel: de zoekengine van Google, gekoppeld aan het concept van barmhartigheid. Lollie.eu is simpel, doch perfect voor de modale gebruiker die zonder boe of ba gewoon wil googelen. Dat daarbij het goede doel gesteund wordt is mooi meegenomen.
Hoe werkt het?
Wel, bij de zoekresultaten staan veelal gesponsorde items. (deze items staan ook bij de 'gewone' google notabene, doch zijn vaak onopgemerkt). Voor elk bezoek dat zo'n sponsorsite ontvangt, worden er reclame inkomsten gegenereerd, die Google op haar beurt grotendeels doorbetaalt aan Lollie. Dat geld, uitgezonderd de werkingskosten, schenkt Lollie aan een goed doel, meerbepaald Child Focus.
Daarbij belooft de website eigenaar minimum 80% van de inkomsten te schenken aan child Focus, ongeacht het bedrag. De werkingskosten zullen grotendeels worden afgestemd op de inkomsten, maar altijd zoveel mogelijk beperkt worden. Daarnaast wordt transparantie gegarandeerd, dat wil zeggen dat elke maand een balans van inkomsten en uitgaven publiek zal worden gemaakt (totaalbedragen, geen detail opbrengst zoals inkomst/klik, aangezien Google dit niet toestaat).
Zoekengine
De gebruikte zoekmachine is deze van Google, meerbepaald de Google Custom Search Engine (CSE). Deze stelt website eigenaars in staat om zelf een google engine op de website aan te bieden. Het resultaat is sober, doch efficient. Bovendien garandeert de website eigenaar dat er geen filters worden toegepast op de zoekresultaten. De enige optie die staat ingesteld is de voorkeur voor de Nederlandse taal (momenteel is Lollie.eu enkel beschikbaar in het Nederlands. Er is wel sprake van meerdere talen indien het concept blijkt aan te slaan of bij een groeiende vraag ernaar)
- Details
- Bovenliggende categorie: Nieuws
Recht om vergeten te worden
Europa debatteert over een nieuwe datawet. Niet het omstreden ACTA, wel een wet die bedrijven als Amazon en Facebook verplicht voorzichtiger om te gaan met onze privégegevens.
Grote bedrijven zouden uitdrukkelijke toestemming van hun klanten nodig hebben om hun gegevens te mogen gebruiken. Ook zouden ze die data permanent moeten verwijderen als de klant dat wil. Als het bedrijf niet wil meewerken, kijkt het tegen fikse boetes aan.
Innoveer de wet
“Waarom hebben we nieuwe dataprotectieregels nodig?”, lees je op de website van de Europese Commissie. “De huidige regels dateren van 1995, toen het internet nog vrij onbekend was bij het grote publiek.
"Momenteel gebruiken 250 miljoen mensen het web dankzij het succes van e-commerce, sociale netwerken, onlinespelletjes en cloudcomputing. Daarom stelt de Europese Commisie voor te debatteren om deze regels aan te passen aan het digitale tijdperk. De voorstellen verdedigen vooral de veiligheid van je persoonlijke gegevens op het internet.”
De regels zullen bedrijven verplichten hun klanten in te lichten wanneer hun persoonlijke data worden verzameld; ze mogen de data alleen bijhouden voor zolang dat nodig is. Bij datadiefstal moeten regulatoren binnen 24 uur op de hoogte gebracht worden.
Dankzij de nieuwe regels zouden consumenten ook het recht hebben hun gegevens van het ene sociale netwerk over te brengen naar het andere. Je Facebookprofiel deactiveren en al je gegevens overzetten naar Google+, bijvoorbeeld.
Burgerrechten moeten beter beschermd worden
Viviane Reding, vicepresident van de Europese Commissie, vicepresident van de Europese Commissie, legt de nieuwe voorstellen vandaag voor in Brussel. “Bedrijven moeten transparant zijn”, zegt Reding in een interview met The New York Times. “Ik ben helemaal overtuigd dat de nieuwe wet nodig is. We hebben betere bescherming nodig van de constitutionele rechten van onze burgers. Bedrijven moeten ook flexibeler kunnen omgaan met ons continent.”
Het parlement bekijkt het voorstel de komende maanden. De wet treedt, indien deze goedgekeurd wordt, in 2014 in voegen.
“Toch moeten we ervoor zorgen dat zowel de burgers als de bedrijven hier beter uitkomen”, Neelie Kroes, eurocommissaris van de Digitale Agenda, eurocommissaris van de Digitale Agenda. “Als we te zeer gaan controleren, wordt niemand er beter van. Potentiële datahamsters zouden wel eens uit de EU weg kunnen trekken. De data van Europeanen zouden wel veilig zijn, maar zij zouden dan ook geen toegang hebben tot innovatieve producten en diensten. Als dat gebeurt, is alles voor niets geweest.”
Data verwijderen op aanvraag
Een van de meest betwiste bepalingen in de wet is het recht om vergeten te worden. Dat wil zeggen dat een internetgebruiker van een bedrijf kan eisen dat het zijn of haar gegevens permanent verwijdert. Critici waarschuwen echter dat het niet allemaal zo simpel is: data blijven namelijk niet op één plek.
Een bedrijf kan bijvoorbeeld een ander bedrijf betalen om een deel van zijn verzamelde data te analyseren. Marktsegmenten en sociale trends kunnen zo onderzocht worden.
Facebook, waar een onderzoek naar werd ingesteld door Europese regulatoren voor zijn dataretentiepraktijken, waarschuwde vorig jaar voor regels die de voortdurende technologische veranderingen niet kunnen bijhouden.
“Een overvloedig controlerende omgeving zou de ontwikkeling van innovatieve diensten kunnen tegenhouden die veel voordeel kunnen bieden voor Europese burgers”, zegt het bedrijf volgens persbureau Reuters.
De wet zou echter als voorbeeld kunnen dienen voor andere landen, wanneer die hun databeschermingswetten herbekijken.
bron: ZDNet.be, New York Times, Europese Commissie